IV EDYCJA - MIĘDZYNARODOWY PROJEKT CZYTAM Z KLASĄ


MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY

WSPIERAJĄCY ROZWÓJ CZYTELNICTWA

"LEKTURKI SPOD CHMURKI"

IV EDYCJA - PODRÓŻOWANIE PRZEZ CZYTANIE


W roku szkolnym 2022/2023
rozpoczynamy IV edycję projektu
pod kryptonimem 

PODRÓŻOWANIE PRZEZ CZYTANIE

CZAS TRWANIA PROJEKTU:
od 3 października 2022 roku do 31 maja 2023 roku

Cele projektu:

- rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
- rozwijanie aktywności czytelniczej,
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
- zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
- pogłębianie wiedzy na temat wybranych krajów na kuli ziemskiej, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji,
- integracja zespołu klasowego.

PROJEKT SKŁADA SIĘ Z TRZECH MODUŁÓW:

I MODUŁ od 03.10.2022r. do 31.12.2022r.
PODRÓŻE PO POLSCE

 

II MODUŁ od 01.01.2023r. do 31.03.2023r.
PODRÓŻE PO EUROPIE
 

III MODUŁ od 01.04.2023r. do 31.05.2023r.
PODRÓŻE PO ŚWIECIE

 

PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH, 
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ 
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W MODULE I
 
 

1. W sali lekcyjnej została zorganizowana mała wystawka informacyjna na temat realizowanego przez klasę 1b Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego Czytam z klasą. Tablica była aktualizowana, a obok stała nasza lektura i uśmiechnięta Chmurka Tosia.

2. Poznaliśmy Chmurkę Tosię. Hania P. podarowała nam puchową Tosię, która zdobi projektową galerię.


3. Przeczytaliśmy i opracowaliśmy książkę Agnieszki Frączek "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą". O autorce książki opowiedziała nam pani.



Do przeczytania kilku rozdziałów książki "Rany Julek!" zaprosiliśmy byłych uczniów naszej pani. Czytały nam koleżanki i kolega z klasy 4b. Z wielką uwagą słuchaliśmy, jak nasze starsi uczniowie pięknie czytają. Było to niesamowite dla nas doświadczenie, postanowiliśmy, że i my kiedyś poczytamy młodszym kolegom naszej szkoły.

Trzy fragmenty książki wysłuchaliśmy z Audiobooka.


4. Podpisaliśmy i pokolorowaliśmy pierwszą stronę Lekturnika. Najładniej zrobiły to: Zosia K., obie Ale, Antosia, Zosia Ch.G.,Hania P., Iga.


5. Uzupełniliśmy metryczkę książki.

6. Podczas zajęć komputerowych, w programie Paint rysowaliśmy wydarzenie związane z bzikiem pirotechnicznym Julka.


7. Powoli pracujemy W Lekturnikach. Uzupełniliśmy już metryczkę książki i narysowaliśmy głównego bohatera, Julka. Wymienialiśmy i zapisywaliśmy cechy jego charakteru.
 


8. W naszej klasie powstał kącik czytelniczy "Książka w podróży", dzięki czemu możemy wypożyczać wybrane przez siebie książki.
9. Uczestniczyliśmy w w warsztatach artystyczno-teatralnych i w oparciu o wiersze Juliana Tuwima, m. in. Trudny rachunek, Warzywa przygotowaliśmy scenariusze, autorską scenografię i prezentowaliśmy swoje dzieła na scenie teatru.


10. „Lektura w pudełku” to ciekawy, oryginalny pomysł na podsumowanie pracy z lekturą „Rany Julek!”. W pudełkach znalazły się przedmioty, które skojarzyły się nam z książką. Pracowaliśmy w trzech zespołach. Wykazaliśmy się wspaniałą wyobraźnią i pomysłowością!
 
 
11. Pracowaliśmy z mapą. Poznawaliśmy miejsca związane z Julianem Tuwimem. Wiemy już, gdzie leży Łódź, Inowłódz, Sieradz czy Warszawa. Umiemy wskazać, gdzie leży Słupsk, a także doskonale operowaliśmy pojęciami: północ, południe, zachód, wschód. Obejrzeliśmy film edukacyjny o atrakcjach turystycznych Łodzi. Poznaliśmy najważniejsze zabytki tego miasta. 

 
 
12. Wykonaliśmy plakaty zachęcające do odwiedzenia rodzinnego miasta Juliana Tuwima. Pracowaliśmy w grupach. Ozdabiają teraz korytarz segmentu A naszej szkoły.

 
13. Zastanawialiśmy się, kim zostałby Julian Tuwim, gdyby nie został poetą. Jednak nasza wyobraźnia nie zna granic.
 
 

14. Podsumowując lekturę zastanawialiśmy się nad najciekawszym wydarzeniem, które następnie ilustrowaliśmy. Oglądając zdjęcia nikt chyba nie ma wątpliwości, które to było...😎 
 

15. Na zakończenie I modułu projektu, sprawdzaliśmy znajomość lektury wykorzystując interaktywne ćwiczenia.


16. Zakończyliśmy realizację I modułu Międzynarodowego Projektu CZYTAM Z KLASĄ pod nazwą Podróżowanie przez czytanie. Pracowaliśmy i bawiliśmy się świetnie, a naszą inspiracją była książka pt. "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą" Agnieszki Frączek. Otrzymaliśmy potwierdzenie realizacji wszystkich zadań w tym module.

Przed nami zadania do kolejnego modułu. Tym razem będziemy podróżować po Europie. 


II MODUŁ od 01.01.2023r. do 31.03.2023r.
PODRÓŻE PO EUROPIE

PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH, 
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ 
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W MODULE
II
 
 
1.Realizację zadań projektowych rozpoczęliśmy od wyboru kolejnej lektury. Tym razem postanowiliśmy przeczytać książkę "O psie, który jeździł koleją" Romana Pisarskiego. Uaktualniliśmy też gazetkę klasową. Znalazły się tam materiały związane z czytaną książką.
2. Omawiając historię książki, jej bohaterów, ważne wydarzenia uzupełniliśmy Lekturniki. Wypisaliśmy najważniejsze informacje w metryczce, narysowaliśmy głównego bohatera Lampo oraz interesujące wydarzenie. Dokonaliśmy samooceny. Najładniejsze Lekturniki zostały nagrodzone.


3. Realizując II moduł Projektu "Lekturki spod chmurki" - Podróże po Europie wirtualnie przenieśliśmy się do Włoch. Obejrzeliśmy mapę Europy, odszukaliśmy Włochy. Odczytaliśmy miejsca, które odwiedził pies Lampo. Podziwialiśmy najważniejsze zabytki tego kraju, poznaliśmy niektóre tradycje i zwyczaje, a także kluby sportowe.

4. Swoją wiedzę sprawdzaliśmy wykorzystując ćwiczenia interaktywne., wykonaliśmy kilka dodatkowych ćwiczeń w zeszycie.


5.
Przygotowaliśmy tekturową pizzę, a wykonane prace zawiesiliśmy w klasie na sznurku. Pracowaliśmy z wielkim zaangażowaniem w czterech grupach.






6. Oprócz lekturki na lince w kształcie pizzy wykonaliśmy pizzę sensoryczną.

 
7. Wykonaliśmy makiety stacji kolejowej w Marittimie. Pracowaliśmy w czterech grupach, a nasze makiety wyszły nam obłędnie!

 

8. W ramach projektu czytelniczego, wędrując po Polsce i Europie wykonaliśmy Księgę bezpieczeństwa. Umieściliśmy w niej najważniejsze zasady, o których musimy pamiętać przed każdym wyjazdem, wycieczką czy wyjściem z rodziną. Pracowaliśmy w grupach.



9. Zakończyliśmy realizację II modułu Międzynarodowego Projektu CZYTAM Z KLASĄ pod nazwą Podróżowanie przez czytanie. Pracowaliśmy i bawiliśmy się świetnie, a naszą inspiracją była książka pt. "O psie, który jeździł koleją" Jana Grabowskiego. Otrzymaliśmy potwierdzenie realizacji wszystkich zadań w tym module.

Przed nami zadania do kolejnego modułu. Tym razem będziemy podróżować po świecie.



III MODUŁ od 01.04.2023r. do 31.05.2023r.
PODRÓŻE PO ŚWIECIE

 

PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH, 
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ 
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W MODULE III
 
1.Realizację zadań projektowych rozpoczęliśmy od wyboru kolejnej lektury. Tym razem postanowiliśmy przeczytać książkę Aliny i Czesława Centkiewiczów pt. "Zaczarowana zagroda".

2.Uaktualniliśmy gazetkę klasową. Znalazły się tam materiały związane z czytaną książką.
 
 
3.Wypełniliśmy metryczkę książki w Lekturniku. Dodatkowe notatki poczyniliśmy również w zeszytach od edukacji polonistycznej.


4.Na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej odbyliśmy krótki wirtualny spacer po Antarktydzie. Poznaliśmy życie w tak trudnych warunkach, wiemy już, co żyje i rośnie na tym kontynencie. Zobaczyliśmy, jak wygląda polska stacja polarna. Wykonaliśmy samodzielnie notatkę graficzną.

5. Podczas zajęć komputerowych sprawdzaliśmy swoją wiedzę na temat lektury.
 
6. Uzupełniliśmy cały Lekturnik.
 
 7. Wykonaliśmy zakładki do książki.


8. Wykonaliśmy plakaty związane z Antarktydą oraz z przerabianą w tym module lekturą "Zaczarowana zagroda". Pracowaliśmy w grupach.

9. Lekturę "Zaczarowana zagroda" opracowaliśmy metodą pudełkową. Pracowaliśmy w parach wykonując i wkładając do pudełka  przedmioty związane z lekturą. Uzasadnialiśmy swoje wybory, wykazując się bardzo dobrą znajomością lektury.



10. Kolejne zadanie w tym module polegało na tym, by zaprojektować bilety na Antarktydę.

11. Korzystając z cudownej pogody urządziliśmy na boisku szkolnym piknik czytelniczy. Wszyscy przeczytaliśmy pierwszy rozdział lekturki. bardzo nam się spodobała.


12.Zakończyliśmy realizację III modułu, a tym samym udział w tegorocznym Międzynarodowym Projekcie "Czytam z klasą - lekturki spod chmurki" - Czytanie przez podróżowanie. W czasie realizacji całego projektu pracowaliśmy chętnie, z wielkim zaangażowaniem. To była ciekawa wycieczka po Polsce, Europie i Świecie! Przyznano nam certyfikaty i dyplomy. Czekamy na kolejną edycję!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miły Gościu, miło nam będzie, jeśli zostawisz komentarz. Pamiętaj, aby się podpisać.