MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY
WSPIERAJĄCY ROZWÓJ CZYTELNICTWA
"LEKTURKI SPOD CHMURKI"
VI EDYCJA - ŚWIAT PEŁEN EMOCJI
CELE PROJEKTU:
- rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
- rozwijanie aktywności czytelniczej,
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
- zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
- pogłębianie wiedzy na temat radzenia sobie z emocjami,
- kształtowanie u uczniów postaw empatii i samoakceptacji,
integracja zespołu klasowego,
- współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych,
- wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą
CZAS TRWANIA PROJEKTU:
od 1 października 2024 roku do 30 czerwca 2025 roku.
PROJEKT SKŁADA SIĘ Z TRZECH MODUŁÓW:
I MODUŁ od 01.10.2024r. do 31.12.2024r.
RADOŚĆ I SZCZĘŚCIE
II MODUŁ od 01.01.2025r. do 31.03.2025r.
SMUTEK I ZŁOŚĆ
III MODUŁ od 01.04.2025r. do 31.05.2025r.
STRACH I ODWAGA
NASZE DZIAŁANIA PROJEKTOWE
W POSZCZEGÓLNYCH MODUŁACH
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W I MODULE
1. W sali lekcyjnej zorganizowaliśmy małą wystawkę informacyjną na temat realizowanego przez klasę 3b Międzynarodowego Projektu Czytelniczego Czytam z klasą - VI edycja "Świat pełen emocji". Znalazły się tam materiały związane z czytaną lekturą "Cukierku, ty łobuzie" Waldemara Cichonia.
2. Samodzielnie przeczytaliśmy książkę pt. "Cukierku, ty łobuzie" Waldemara Cichonia.
3. Wypełniliśmy starannie wszystkie strony Lekturnika i wzbogaciliśmy go o zadania dodatkowe. Uzupełniliśmy metryczkę książki, dowiedzieliśmy się, kto jest autorem, głównym bohaterem i bohaterami drugoplanowymi. Narysowaliśmy portret głównego bohatera i wspólnie napisaliśmy jego cechy charakteru. Wyodrębniliśmy najważniejsze wydarzenia w lekturze, a najciekawsze narysowaliśmy. Wykorzystaliśmy dodatkowe karty pracy ze strony SuperKid, Twinkl, E-dukacja z Wyobraźnią oraz własne.
4. W ramach Projektu tworzyliśmy gry planszowe oparte na lekturze "Cukierku, ty łobuzie". Pracowaliśmy w pięciu grupach. Każda grupa przygotowała potrzebne materiały. Planszówki, które wymyśliliśmy są świetne, mają swoje nazwy ("Minecraftowy Cukierek", "Adopcja Cukierka", "Nie zbankrutuj", "Gra kota Cukierka" i "Wycieczka do zoo"), instrukcje gry, pionki, kostki i inne potrzebne gadżety. Już na przerwach testowaliśmy nowe gry.
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
9. Przed świąteczną przerwą zakończyliśmy
realizację I Modułu - Radość i szczęście - projektu "Czytam z klasą -
lekturki spod chmurki". Pracowaliśmy i bawiliśmy się świetnie, a naszą
inspiracją była książka Waldemara Cichonia pt. "Cukierku, ty łobuzie". To było bardzo ciekawe doświadczenie. Za realizację zadań obowiązkowych i dodatkowych otrzymaliśmy potwierdzenie. Przed nami II moduł z kolejną książką i kolejnymi emocjami.
SMUTEK I ZŁOŚĆ
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W II MODULE
1. W sali lekcyjnej zorganizowaliśmy małą wystawkę informacyjną na temat realizowanego Międzynarodowego Projektu Czytelniczego Czytam z klasą - VI edycja "Świat pełen emocji". Znalazły się tam materiały związane z kolejną lekturą "Psie troski" Toma Justyniarskiego, którą samodzielnie przeczytaliśmy.
.jpeg)
2. Wypełniliśmy starannie metryczkę Lekturnika i w efekcie końcowym wzbogaciliśmy go o dodatkowe karty pracy ze strony SuperKid, Twinkl, E-dukacja z Wyobraźnią oraz własne.
3. Wypełniliśmy drugą kartę Lekturnika - przedstawiliśmy głównego bohatera oraz cechy jego charakteru, wyglądu. Wszystko to w postaci mapy myśli.
7. Po cyklu lekcji poświęconych lekturze "Psie troski" postanowiliśmy zebrać wszystkie najważniejsze informacje o książce i pracując w parach stworzyliśmy "lekturę na wieszaku".
Zakończyliśmy realizację II Modułu - SMUTEK i ZŁOŚĆ - Międzynarodowego Projektu Czytelniczego Czytam z klasą - VI edycja "Świat pełen emocji". Pracowaliśmy i bawiliśmy się świetnie, a naszą inspiracją była książka "Psie troski" Toma Justyniarskiego. Z niecierpliwością czekamy na kolejną lekturę i ciekawe zadania w III Module.
III MODUŁ od 01.04.2025r. do 31.05.2025r.
STRACH I ODWAGA
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W III MODULE
1. Realizację zadań projektowych rozpoczęliśmy od wyboru kolejnej lektury. Tym razem postanowiliśmy przeczytać książkę Janiny Porazińskiej pt. "Pamiętnik Czarnego Noska". Uaktualniliśmy też gazetkę klasową. Znalazły się tam materiały związane z czytaną książką.
2. Poznaliśmy twórczość Janiny Porazińskiej.
Wypełniliśmy pierwszą stronę Lekturnika, a "wzbogaconą" metryczkę
książki zapisaliśmy w zeszycie przedmiotowym.
3. Systematycznie uzupełniamy nasze Lekturniki. Uzupełniliśmy już metryczkę książki, a dzisiaj rysowaliśmy głównego bohatera i określaliśmy jego cechy charakteru.
4. Ustaliliśmy kolejność zdarzeń korzystając z ćwiczeń interaktywnych umieszczonych w przygotowanej prezentacji multimedialnej.
5. Podsumowując pracę z Lekturnikiem wykonaliśmy ilustracje do najciekawszego, naszym zdaniem, wydarzenia. Dokonaliśmy też Samooceny.
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
9. Swobodne rozmowy na temat: Jak powinniśmy traktować zwierzęta? Jaki był Dżok? Co to znaczy być odpowiedzialnym właścicielem zwierząt domowych? Jakie są jego obowiązki? Dlaczego? Jakie towarzyszą nam emocje?
10. Wykonaliśmy kolejne kreatywne zadanie projektowe - przedstawienie najciekawszego wydarzenia w lekturze "Dżok", nadanie tytułu oraz napisanie 2-3 zdań na temat ilustracji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Miły Gościu, miło nam będzie, jeśli zostawisz komentarz. Pamiętaj, aby się podpisać.