MIĘDZYNARODOWY PROJEKT
"LEKTURKI SPOD CHMURKI"
III edycja
PROJEKT WSPIERA ROZWÓJ CZYTELNICTWA
WŚRÓD UCZNIÓW KLAS I-III
autorka projektu - pani Honorata Szanecka
Cele:
-rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej
-rozwijanie aktywności czytelniczej
-doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania
-zachęcanie rodziców do czytania dzieciom
-integracja zespołu klasowego
-współpraca
nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i
zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń
na stronie projektu.
⛅️ W tej edycji, poprzez czytanie lektur, zgłębimy wiedzę na temat cech i kompetencji osób wykonujących różne zawody.
⛅️ W roku szkolnym 2021/2021 wspólnie odwiedzimy Miasto Zawodów i poznamy różnorodne profesje.
📚 W projekcie, tradycyjnie pojawią się trzy moduły, a w każdym z nich lektury do wyboru.
📌 Projekt jest zgodny z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022.
📌 Udział w projekcie jest wspaniałą okazją do rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów.
𝐏𝐀𝐑𝐓𝐍𝐄𝐑𝐄𝐌 𝐏𝐑𝐎𝐉𝐄𝐊𝐓𝐔 zostało 𝐖𝐲𝐝𝐚𝐰𝐧𝐢𝐜𝐭𝐰𝐨 𝐌𝐀𝐂 𝐄𝐝𝐮𝐤𝐚𝐜𝐣𝐚.
𝐏𝐀𝐓𝐑𝐎𝐍𝐀𝐓 𝐇𝐎𝐍𝐎𝐑𝐎𝐖𝐘 obejmują:
MODUŁY do zrealizowania:
MODUŁ III
III moduł - od 01.04.2022 - 31.05.2022
Zakończyliśmy
realizację III modułu Międzynarodowego Projektu "Czytam z klasą -
lekturki spod chmurki".
Pracowaliśmy i bawiliśmy się świetnie, a naszą inspiracją była tym razem
książka pt. "Doktor Dolittle i jego zwierzęta" H. Liftinga. Otrzymaliśmy także potwierdzenie realizacji wszystkich zadań w tym module oraz certyfikat i dyplomy ukończenia całego tegorocznego projektu.
KLIKNIJ: MIASTO ZAWODÓW
NA RATUNEK
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH,
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W MODULE III
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W MODULE III
1.
Realizację zadań projektowych rozpoczęliśmy od wyboru kolejnej lektury.
Tym razem postanowiliśmy przeczytać książkę "Doktor Dolittle i jego zwierzęta" H. Liftinga. Uaktualniliśmy też gazetkę
szkolną. Znalazły się tam materiały związane z czytaną książką.
2. Wypełniliśmy kolejne strony Lekturnika.
6. Mieliśmy okazję wykazać się kreatywnością podczas
opracowywania lektury. Po cyklu lekcji
poświęconych książce "Doktor Dolittle i jego zwierzęta" tworzyliśmy samodzielnie lekturę na wieszaku.
7. Na podstawie prezentacji o Afryce stworzyliśmy ciekawą wizualną notatkę (sketnotkę)na temat Afryki.
8. Kodowaliśmy trasę dla ozobotów, jaką musiał pokonać Doktor Dolittle, by dopłynąć z Anglii do chorych małp w Afryce.
9. Uczestniczyliśmy w
warsztatach literacko-plastycznych w ramach Tygodnia Bibliotek, poznaliśmy
laureatów konkursu plastycznego BIBLIOTEKA JEST THE BEST. Później odbyło się
wspólne czytanie "pod chmurką". Czytaliśmy ulubione swoje książki.
9. Na zajęciach komputerowych odwiedziliśmy wirtualnie miasto zawodów. Odszukaliśmy miejsce
pracy weterynarza. Dowiedzieliśmy się, co należy zrobić, aby móc leczyć
zwierzęta, czym się zajmuje weterynarz, gdzie może pracować.Przy okazji, wykorzystując programy graficzne, stworzyliśmy notę graficzną o tym pięknym zawodzie.
10. Zaprosiliśmy do klasy weterynarza, który w ciekawy sposób opowiedział o swojej
pracy. Celem spotkania było zdobycie
wiedzy na temat dbania i pielęgnowania zwierząt domowych. Poznaliśmy różne
ciekawostki na temat zwierząt, które tak samo jak człowiek chorują, cierpią i
potrzebują z naszej strony opieki i troski.
II moduł - od 10.01.2022 - 31.03.2022
NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY
Zakończyliśmy
realizację II Modułu międzynarodowego projektu "Czytam z klasą -
lekturki spod chmurki".
Pracowaliśmy i bawiliśmy się świetnie, a naszą inspiracją była tym razem
książka "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą" Agnieszki Frączek. Otrzymaliśmy potwierdzenie realizacji wszystkich zadań w tym module.
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH,
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W MODULE II
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W MODULE II
1.Realizację działań projektowych rozpoczęliśmy od uaktualnienia gazetki
szkolnej w naszej klasie. Znalazły się na niej materiały związane z
realizowaną lekturą pt. "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą" Agnieszki Frączek.
2.Samodzielnie przeczytaliśmy książkę Agnieszki Frączek pt. "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą".
3.Wypełniliśmy pierwsze strony Lekturnika i wykonaliśmy wiele ciekawych ćwiczeń.4.Czytając lekturę, dowiedzieliśmy się, że Julian Tuwim jako mały chłopiec miał liczne zainteresowania, tzw. bziki. Zanim został poetą był m. in.: chemikiem, konstruktorem, zielarzem, strażakiem, magikiem. Te wszystkie dziecięce bziki doprowadziły ostatecznie do jego ulubionego - poezji. Pisaliśmy też kilka zdań na temat, który bzik Julka podobał się nam najbardziej i dlaczego.
5.Wyodrębnialiśmy wydarzenia, rysowaliśmy najciekawsze, a potem je opisywaliśmy. Wykonaliśmy ćwiczenia interaktywne sprawdzając znajomość wybranej lektury.
5.Wyodrębnialiśmy wydarzenia, rysowaliśmy najciekawsze, a potem je opisywaliśmy. Wykonaliśmy ćwiczenia interaktywne sprawdzając znajomość wybranej lektury.
6.Jednym z zadań projektowych było wykonanie komiksu w oparciu o przeczytaną lekturę. Komputerowy komiks tworzyliśmy indywidualnie, zaś rysunkowy w parach. Bardzo podobało się nam to zadanie.
7. Wypełniliśmy wszystkie strony Lekturnika wzbogacając go różnymi kartami pracy ze strony SuperKid.pl. Przez cały tydzień
pracujemy z lekturą "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą".
Wypełnialiśmy karty pracy, rozmawialiśmy o "bzikach" Julka,
porządkowaliśmy wydarzenia, tropiliśmy trudne wyrazy. Najładniejsze Lekturniki należą do Mikołaja, Natalki K. i Łukasza. Brawo!



8. Zastanawialiśmy się też, kim zostałby Julian Tuwim, gdyby nie był poetą. Obok każdego z zawodów przedstawiliśmy również potrzebne atrybuty. Pomysłów było cała moc!10. W
ramach obowiązkowych zadań projektowych wykonaliśmy dzisiaj trzy plakaty
zachęcające do przeczytania niezwykle ciekawej lektury "Rany Julek! O
tym, jak Julian Tuwim został poetą". Pracowaliśmy w grupach
pięcioosobowych. Wszystkie plakaty mają to "coś". Ozdabiają korytarze
naszego holu i promują czytelnictwo.

11. Na początku lutego zorganizowany został w klasie konkurs recytatorski wierszy Juliana Tuwima.
12. Przed feriami zimowymi reprezentanci naszej klasy wzięli udział w Szkolnym Konkursie Poezji Polskiej. Hania D. wyrecytowała I miejsce, Pola II, zaś Natalka K. wyróżnienie. W konkursie wziął udział również Mikołaj. Wielkie brawa dla wszystkich!
13. Podczas zajęć informatycznych odwiedziliśmy Miasto Zawodów, w którym poszukiwaliśmy miejsce pracy ratownika medycznego - szpital. Poznaliśmy specyfikę jego pracy oraz potrzebne atrybuty. Wykonaliśmy także pracę graficzną w ulubionym programie, gdzie przedstawiliśmy bardzo odpowiedzialną pracę człowieka, który ratuje życie.
14. Dzisiaj odbyło się spotkanie z ratownikiem medycznym, panią Izą Heromin. Mieliśmy okazję wysłuchać informacji na temat udzielania pierwszej
pomocy, a także uczyliśmy się, w jaki sposób można komuś pomóc zanim
przyjedzie pogotowie ratunkowe. Przypomnieliśmy numery
telefonów ratunkowych oraz dowiedzieliśmy się, w jaki sposób rozmawiać przez
telefon z dyspozytorką. Poznaliśmy także wyposażenie torby ratownika
medycznego. Obserwowaliśmy, w jaki sposób wykonuje się
sztuczne oddychanie oraz jak wyglądają oddechy ratownicze. Następnie
sami udzielaliśmy pierwszej pomocy fantomowi. Na zakończenie
spotkania zadawaliśmy pytania dotyczące m.in. zachowania się
podczas skaleczeń, jaką szkołę należy ukończyć, by
móc wykonywać w przyszłości zawód ratownika medycznego.
15. W ramach zadań projektowych wcieliliśmy
się w małych naukowców i odwiedziliśmy świat doświadczeń. Wykonywaliśmy ciekawe eksperymenty, m. in.: magiczny
ziemniak, gumowe jajko czy też jak powstaje rdza. Wykonaliśmy także
doświadczenia z lodem w roli głównej. Sprawdzaliśmy, jak kostki lodu
zachowują się w wodzie i w oleju. Ratowaliśmy lód podnosząc go na nitce, wykonaliśmy doświadczenie pod tytułem Lampa Alladyna. Szukaliśmy odpowiedzi
na trudne pytania, a na zakończenie zapisywaliśmy spostrzeżenia i
wnioski do zeszytów.
I MODUŁ
I moduł - od 01.10.2021 - 31.12.2021
PODRÓŻE MAŁE I DUŻE
Zakończyliśmy
realizację I Modułu projektu "Czytam z klasą - lekturki spod chmurki".
Pracowaliśmy i bawiliśmy się świetnie, a naszą inspiracją była książka
Justyny Bednarek "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek". Otrzymaliśmy potwierdzenie realizacji wszystkich zadań w tym module.
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH,
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W MODULE I
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W MODULE I
I moduł - od 01.10.2021 - 31.12.2021
PODRÓŻE MAŁE I DUŻE1.
Realizację działań projektowych rozpoczęliśmy od uaktualnienia gazetki
szkolnej w naszej klasie. Znalazły się na niej materiały związane z
realizowaną lekturą pt. "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek" Justyny Bednarek.
Pod gablotą, na półce umieściliśmy prace plastyczno-techniczne przedstawiające nasze ulubione książki.
2. Samodzielnie przeczytaliśmy książkę Justyny Bednarek pt. "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek".
3. Pokolorowaliśmy i podpisaliśmy swoim imieniem pierwszą stronę Lekturnika.
4. Udekorowaliśmy pudełka, które ukryją w sobie przedmioty związane z treścią czytanej lektury.5. Na podłużnych kartonowych pasach rysowaliśmy bohaterów lektury: Skarpetki. 6. Uzupełniliśmy metryczkę Lekturnika oraz z wielką kreatywnością narysowaliśmy postać głównego bohatera. Każdy z nas narysował postać swojej ulubionej skarpetki oraz przypisał jej zalety.7. Pisemnie i online sprawdzaliśmy naszą wiedzę na temat samodzielnie przeczytanej lektury.
8. Bardzo krótko opisywaliśmy wszystkie historie zaginionych skarpetek na kolejnych kafelkach pod pralką.
4. Udekorowaliśmy pudełka, które ukryją w sobie przedmioty związane z treścią czytanej lektury.5. Na podłużnych kartonowych pasach rysowaliśmy bohaterów lektury: Skarpetki. 6. Uzupełniliśmy metryczkę Lekturnika oraz z wielką kreatywnością narysowaliśmy postać głównego bohatera. Każdy z nas narysował postać swojej ulubionej skarpetki oraz przypisał jej zalety.7. Pisemnie i online sprawdzaliśmy naszą wiedzę na temat samodzielnie przeczytanej lektury.
10. W grupach wykonaliśmy plakaty zachęcające do czytania książek w wersji papierowej. Plakaty powiesiliśmy na korytarzu szkoły, tuż obok naszej klasy.
11. Zrealizowaliśmy kolejne
zadanie. Wykonaliśmy zakładki do książek, które tematycznie nawiązują
do omawianej lektury.
12. W październiku, podczas Miesiąca Bibliotek Szkolnych zorganizowano Szkolny Konkurs na najpiękniejszą zakładkę do książki oraz konkurs fotograficzny na wizualizację dowolnej postaci literackiej. Nagrodę otrzymała Hania K.
13. Dzisiaj
przynieśliśmy w
pudełkach „skarby” łączące się z treścią "skarpetkowej" lektury. Wykazaliśmy się
pomysłowością i udowodniliśmy, że doskonale znamy treść książki. Każdy z nas
miał też okazję opowiedzenia, dlaczego zdecydował się na takie, a nie
inne drobiazgi (trenowaliśmy tym samym umiejętność argumentowania, co
wcale nie było takie proste).
14. Dnia 3 listopada, w Teatrze Lalki "Tęcza" obejrzeliśmy spektakl "Niesamowite przygody niesamowitych skarpetek".
15. 05 listopada obchodziliśmy Dzień Postaci z Bajek. Przebraliśmy się za ulubione postaci, obejrzeliśmy przygotowaną na tę okoliczność prezentację multimedialną, rozwiązywaliśmy krzyżówki, zagadki, łamigłówki. Zrobiliśmy sobie zdjęcia w fotobudce.


15. 05 listopada obchodziliśmy Dzień Postaci z Bajek. Przebraliśmy się za ulubione postaci, obejrzeliśmy przygotowaną na tę okoliczność prezentację multimedialną, rozwiązywaliśmy krzyżówki, zagadki, łamigłówki. Zrobiliśmy sobie zdjęcia w fotobudce.
16. Reprezentacja naszej klasy: Hania D., Natalka J. i Amelka wzięły udział w konkursie bibliotecznym "Czy znasz postacie z bajek?" dedykowany uczniom klas trzecich. Hania zajęła II miejsce.
17. Stworzyliśmy Agencje Detektywistyczne. Pracowaliśmy w zespołach.
21. Wypełniliśmy kartę pracy - Atrybuty Gwiazdy Estrady, która ma nas odwiedzić.
22. Zaprosiliśmy do klasy Gwiazdę Estrady, pana Zbigniewa Sawickiego, muzyka, piosenkarza, kompozytora. To było wspaniałe doświadczenie.
22. Zaprosiliśmy do klasy Gwiazdę Estrady, pana Zbigniewa Sawickiego, muzyka, piosenkarza, kompozytora. To było wspaniałe doświadczenie.
23. Wypełniliśmy dodatkowe karty w Lekturniku. Przy okazji poznaliśmy termin: antonim. Swoimi słowami wyjaśnialiśmy, kim jest i czym zajmuje się polityk.
24. Napisaliśmy opowiadania pt. "Niesamowite przygody jedenastej skarpetki". Powstała wspaniała książka na długie zimowe wieczory.
24. Napisaliśmy opowiadania pt. "Niesamowite przygody jedenastej skarpetki". Powstała wspaniała książka na długie zimowe wieczory.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Miły Gościu, miło nam będzie, jeśli zostawisz komentarz. Pamiętaj, aby się podpisać.