II EDYCJA - MIĘDZYNARODOWY PROJEKT "LEKTURKI SPOD CHMURKI"


MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY

„CZYTAM Z KLASĄ - LEKTURKI SPOD CHMURKI”
WSPIERAJĄCY ROZWÓJ CZYTELNICTWA WŚRÓD UCZNIÓW KLAS I-III

autorka projektu - pani Honorata Szanecka

Cele projektu:

-rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej
-rozwijanie aktywności czytelniczej
-doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania
-zachęcanie rodziców do czytania dzieciom
-integracja zespołu klasowego
-współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
 
Projekt składa się z trzech MODUŁÓW:
 
I MODUŁ - jesienny - od 23.09.2020r. do 21.12.2020r.
MAŁA CHMURKA W KRAINIE DRZEW
 
II MODUŁ - zimowy - od 22.12.2020r. do 20.03.2021r.
MAŁA CHMURKA W KRAINIE ŚNIEGU
 
III MODUŁ - wiosenny - od 21.03.2021r. do 21.06.2021r.
MAŁA CHMURKA W KRAINIE SŁOŃCA 
 
TEGOROCZNY MIĘDZYNARODOWY 
PROJEKT EKOLOGICZNY 
CZYTAM Z KLASĄ - 
lekturki spod chmurki
został pomyślnie ukończony! 
 
Otrzymaliśmy pamiątkowy certyfikat. 
Brawo MY!
Wszystkie zadania i kreatywne działania w każdym module tegorocznego projektu, dostarczyły nam wiele radości i przyjemności, jak również wpłynęły na rozwój zainteresowań czytelniczych. Praca w szkole, jak i w domowych warunkach stała się wartością dodaną naszego czytelniczego przedsięwzięcia. Dzieła, które stworzyliśmy były nie tylko wynikiem naszych indywidualnych pomysłów, ale były również rezultatem wspólnych rodzinnych działań. Znów kieruję wielkie ukłony w stronę Rodziców!
Bardzo dziękujemy autorce projektu pani Honoracie Szaneckiej za możliwość udziału w nim. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku, już w bardziej sprzyjających warunkach weźmiemy udział w kolejnej inspirującej edycji. 

..............................................
 
III MODUŁ PROJEKTU
zakończony potwierdzeniem
       III MODUŁ PROJEKTU
MAŁA CHMURKA W KRAINIE SŁOŃCA
 
 
FILMY DO OBEJRZENIA W TRAKCIE REALIZACJI III MODUŁU:
 
 
 
 
 
 
 
PIOSENKA
 
 
KARTA OBSERWACJI PRZYRODY
 
 
 
 
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH, 
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ 
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW
 
 
1. W sali lekcyjnej zorganizowaliśmy małą wystawkę informacyjną na temat realizowanego Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego Czytam z klasą. Wystawka została zaktualizowana, wywieszono Dyplomy ukończenia I i II modułu.


2. Przeczytaliśmy lekturę "Dzieci pana Astronoma" Wandy Chotomskiej.

3. Wypełniliśmy metryczkę książki oraz kolejne strony Lekturnika.

4. Z wielką wprawą uzupełniliśmy Lekturniki. Wzbogaciliśmy je o krzyżówki, informacje o Układzie Słonecznym, planetach. Rysowaliśmy głównego bohatera, wykonaliśmy notkę graficzną. Ustalaliśmy kolejność wydarzeń. Opisywaliśmy najciekawsze i go ilustrowaliśmy. Pracowaliśmy także w zeszycie przedmiotowym. Tutaj odpowiadaliśmy na różne pytania. Wyodrębnialiśmy kolejność zdarzeń w lekturze, wklejaliśmy informacje dotyczące kosmosu.

5. Najładniejsze Lekturniki zostały nagrodzone gromkimi brawami oraz drobnymi upominkami z klasowej Skrzyni skarbów. Autorami najciekawszych Lekturników zostali: Natalka K., Mikołaj, Martynka, Hania K., Pola i Wojtek G.



6. W prezentacji zostały przedstawione najciekawsze wydarzenia i ilustracje. Zapraszamy do obejrzenia i czytania.
 
 


 
7. Poznaliśmy życiorys wielkiego polskiego astronoma Mikołaja Kopernika, obejrzeliśmy film edukacyjny dla dzieci pt. "Historia Mikołaja Kopernika" oraz wzbogaciliśmy swoją wiedzę o Układzie Słonecznym, poszczególnych planetach, gwiazdach, kometach itp.



8. Poznaliśmy planety Układu Słonecznego i wykonaliśmy piękne prace plastyczne, które ozdobiły galerię naszej klasy. Prace zostały umieszczone w prezentacji. Zapraszamy do obejrzenia.

  
9. Wysłuchaliśmy opowiadania pt. "Mała Chmurka w Krainie Słońca" oraz obejrzeliśmy projektowe filmy edukacyjne, dzięki czemu wiemy, iż pozostawione w lesie szkło może wywołać pożar. Dowiedzieliśmy się, że dzięki naszemu Słońcu możemy pozyskać energię. 
 
Mała Chmurka w Krainie Słońca
 
Filmy projektowe:
- Butelka może spowodować pożar w lesie
- Pożar w lesie lub na łące 998

 
10. Pisaliśmy list do Słońca, podobnie jak to zrobiła Teleskopka i Teleskopek. Nasze listy znalazły się w przygotowanej prezentacji.
 
11. Obserwowaliśmy wpływ Słońca na rośliny. Założyliśmy parapetową hodowlę fasoli, owsa, kwiatów doniczkowych, a także ziemniaka, którego w czerwcu przesadzimy do szkolnego ogródka. Wypełnialiśmy systematycznie Kartę obserwacji hodowli-uprawy rośliny. Wiemy już, że Słońce to życie i bardzo jest potrzebne do prawidłowego rozwoju rośliny.
 
W prezentacji PARAPETOWY OGRÓDEK 2B można obejrzeć nasze uprawy i przeczytać wyniki obserwacji.

 
 


Nasze ziemniaki po 3 tygodniach. Za tydzień posadzimy je do szkolnego ogródka!
 

 
 
12. Znajomość lektury testowaliśmy podczas zajęć komputerowych (i nie tylko), wykonaliśmy sporo ćwiczeń interaktywnych, m. in. quizy, koła fortuny itd. Wszystko to w oparciu o przygotowaną prezentację.

 

13. Wykorzystując metody i techniki pracy na odległość obchodziliśmy Dzień Ziemi. Obejrzeliśmy przygotowaną prezentację multimedialną dzięki, której dowiedzieliśmy się, w jaki sposób możemy dbać o naszą piękną planetę. Bierzemy udział w zbiórce makulatury, baterii, zużytych tonerów do drukarek oraz plastikowych nakrętek. W domach segregujemy śmieci. Poznaliśmy zasady recyklingu. Nikt z nas nie śmieci, dbamy o swoje otoczenie. 
Wiemy także, jak oszczędzać wodę, by jej nie zabrakło. Poznaliśmy budowę rzek.
 
 



Prezentacja z okazji Dnia Ziemi.

 
 
 
14. Z okazji Dnia Ziemi wykonaliśmy ładne plakaty, które ozdobiły korytarz naszej szkoły. Najciekawsze zostały nagrodzone upominkami. Autorami tychże plakatów byli: Natalka K., Amelka, Karina, Tosia, Hania K., Lenka, Łukasz i Mikołaj.


15. Napisaliśmy życzenia/list do Ziemi z okazji jej święta. Nasze życzenia można przeczytać w prezentacji:
 
 
 
16. Z okazji Dnia Ziemi przeprowadziliśmy proste doświadczenie, któremu sprawdziliśmy czystość powietrza w pobliżu naszego domu. Wnioski z naszych obserwacji umieszczone zostały w prezentacji.
 
 

17. Rozmawialiśmy o odnawialnych źródłach energii, o prądzie, kwaśnych deszczach i zanieczyszczonym powietrzu. Jesteśmy coraz bardziej zaniepokojeni zdrowiem naszej planety.


18. W maju, w Miesiącu Książki i Czytelnika, dwukrotnie urządziliśmy sobie piknik czytelniczy na boisku szkolnym. Na kocach, trawie, ławkach czytaliśmy swoje ulubione książki. W czerwcu powtórzymy pikniki czytelnicze.




 
 
 


 

 
 
 
 ............................................
II MODUŁ PROJEKTU
zakończony potwierdzeniem
 

 
 II MODUŁ PROJEKTU
MAŁA CHMURKA W KRAINIE ŚNIEGU
 

    FILMY:

 

 
 
 
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH, 
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ 
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW
 
1. W sali lekcyjnej zorganizowaliśmy małą wystawkę informacyjną na temat realizowanego Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego Czytam z klasą. Wystawka została zaktualizowana,wywieszono także Dyplom ukończenia I modułu.






 
2. Przeczytaliśmy lekturę "Zaczarowana zagroda" Aliny i Czesława Centkiewiczów.

3. Wypełniliśmy metryczkę książki.

 3. Uzupełniliśmy lekturniki. Wzbogaciliśmy je o krzyżówki, informacje o Antarktydzie. Rysowaliśmy głównego bohatera, którego później opisywaliśmy. Ustalaliśmy kolejność wydarzeń. Opisywaliśmy najciekawsze i go ilustrowaliśmy. Wyturlaliśmy pingwinki. Odpowiadaliśmy na pytania, rozwiązywaliśmy krzyżówkę i znajdowaliśmy drogę pingwinka do ryb.

4. Wykonaliśmy zimowe dekoracje w klasie, gdzie króluje nasz Elegancik.

5. Zorganizowaliśmy w klasie Małe Laboratorium Wody, Śniegu i Lodu. Przeprowadziliśmy wiele doświadczeń, a wnioski zapisaliśmy w zeszytach przedmiotowych.

6. Przerwy uatrakcyjniliśmy sobie obserwacjami śniegu, lodu i roślinek pod mikroskopem.


7. Wykonaliśmy plakaty zachęcające do przeczytania lektury Zaczarowana zagroda.
 
8. Lekturę Zaczarowana zagroda opracowaliśmy metodą pudełkową.

9. Znajomość lektury testowaliśmy podczas zajęć komputerowych, wykonaliśmy sporo ćwiczeń interaktywnych z pingwinkiem w roli głównej.

10. W dniu pingwina - 20 stycznia, Poznaliśmy Antarktydę, florę i faunę na tym mroźnym kontynencie, warunki klimatyczne, cykl rozwojowy pingwina itd.
 
11. Wykonaliśmy piękne lapbooki o Antarktydzie i pingwinach.

12. Zorganizowaliśmy w klasie Małe Laboratorium Wody. Poznaliśmy trzy stany skupienia wody. Obejrzeliśmy prezentacje, filmy, wykonaliśmy ćwiczenia interaktywne, zapisaliśmy notatki.
 
13. Obejrzeliśmy filmy o recyklingu i ociepleniu klimatu. Notatki sporządziliśmy w zeszytach przedmiotowych.
 
14. Wysłuchaliśmy opowiadania Mała chmurka w krainie śniegu. Omówiliśmy dokładnie treść.
 
15. Za pomocą ozobotów kodowaliśmy trasę pingwina, którego zadaniem było nakarmienie małego pingwinka zebranymi rybami.
16. Rozwiązywaliśmy zadania tekstowe z pingwinem Elegancikiem w roli głównej.

 
17. Wykazaliśmy się niebywałą kreatywnością przy tworzeniu wyjątkowych strojów z materiałów odpadowych. Wcielając się w modelki i modeli prezentowaliśmy swoje niebywałe kreacje po prawdziwym niemal wybiegu.


 To był dla nas piękny i bardzo radosny czas, gdyż poza tym, że uczymy się już w szkolnych murach to jeszcze możemy wspólnie zdobywać wiedzę poprzez gry, zabawy, wspólne działania i bal z pokazem eko mody😎 
Przed nami III moduł projektu😁
 


 
 
 ............................................
I MODUŁ PROJEKTU
zakończony potwierdzeniem
MAŁA CHMURKA W KRAINIE DRZEW
 
 
 
 
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH, 
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ 
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW
 
 
1. W sali lekcyjnej została zorganizowana mała wystawka informacyjna na temat realizowanego przez klasę 2b Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego Czytam z klasą. Wystawka była aktualizowana, a obok tablicy informacyjnej stała nasza pierwsza lektura.
2. Przeczytaliśmy i opracowaliśmy książkę Danuty Parlak "Kapelusz Pani Wrony".
3. Pokolorowaliśmy pierwszą stronę Lekturnika, podpisaliśmy się. Najpiękniejsze strony tytułowe wyczarowali: Lena, Martyna, Wojtek G., Karina i Tosia. Otrzymali pamiątkowe dyplomy zaprojektowane przez naszą panią.
4. Stworzyliśmy klasowe Drzewo Czytelnicze. Na kolorowych klonowych listkach zapisaliśmy imię i nazwisko autora oraz tytuł ulubionej książki.
5. Wysłuchaliśmy opowiadania "Chmurka Tosia w Krainie Drzew".
6. Poznaliśmy warstwową budowę lasu, rodzaje lasów, rozpoznawaliśmy drzewa liściaste i iglaste. Opanowaliśmy budowę liścia, grzyba. Umiemy nazwać zwierzęta leśne. Notatki umieściliśmy w zeszycie przedmiotowym. 
7. Wiedzę o lesie utrwaliliśmy podczas zajęć komputerowych. Korzystaliśmy ze strony edukacyjnej Klikankowo.pl.
8. Zorganizowaliśmy Dzień Drzewa i dowiedzieliśmy się, jak wielką rolę odgrywają drzewa w naszym życiu. Obejrzeliśmy pouczającą prezentację pt. "Co się stanie, kiedy znikną drzewa" oraz "Co nam dają drzewa". Stworzyliśmy mapę myśli oraz wypełniliśmy przygotowane ćwiczenia. Przeczytaliśmy opowiadanie "Mała chmurka w krainie drzew, wysłuchaliśmy piosenki "Ekologiczne reggae". Dowiedzieliśmy się, jak powstaje papier.
 9. Wyturlaliśmy swoje drzewo. Świetna zabawa!
10. Wybraliśmy się na spacer po najbliższej okolicy. Poznaliśmy gatunki drzew rosnących wokół szkoły. Zbieraliśmy liście i opisywaliśmy ich wygląd. Liście wykorzystaliśmy także do kreatywnych prac plastycznych.
 11. W Dniu Drzewa, podczas zajęć kreatywnych posadziliśmy szyszki, żołędzie i kasztany. Posialiśmy nasionka sosny. Dwa tygodnie przed świętem przygotowaliśmy sadzonki kwiatów doniczkowych, które również posadziliśmy. Będziemy teraz obserwowali nasze małe uprawy, które musieliśmy zanieść do domów rodzinnych, albowiem zaczęła się nauka zdalna.
 12. Po dwóch tygodniach od wysiania nasion mamy pierwszą kiełkującą sosenkę. Brawo Martynko!
13. Wzięliśmy udział w  I Międzynarodowej Edycji V Ogólnopolskiej Akcji pod hasłem : "Przerwa na Czytanie - bicie rekordu w czytaniu na przerwie" organizowanej w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej "Cała Polska czyta dzieciom". Jesteśmy pewni, że czytanie jest przyjemnym zajęciem, stanowi nie tylko świetną zabawę, ale pomaga poszerzyć wiedzę. Zachęcamy wszystkich do czytania i spędzania jesiennych pochmurnych dni z książką w ręku.
14. Piątego listopada, zorganizowaliśmy Klasowe Święto Postaci z Bajek. Były opowiadania, konkursy, quizy, teleturnieje.
15. Stworzyliśmy piękne plakaty zachęcające do przeczytania książki Danuty Parlak "Kapelusz Pani Wrony".
16. Zorganizowaliśmy konkurs na najpiękniejszy plakat zachęcający do przeczytania książki "Kapelusz Pani Wrony". Laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody.
17. Projektowaliśmy kapelusze dla głównej bohaterki naszej lektury. Najpiękniejsze projekty zostały nagrodzone pamiątkowym dyplomem i niespodziankami.
18.Wypełniliśmy wszystkie strony lekturnika zaproponowanymi oraz dodatkowymi zadaniami.
19. Na podstawie mapy myśli opisywaliśmy Panią Wronę.
20. Wypowiadaliśmy się na temat najciekawszego fragmentu książki "Kapelusz Pani Wrony", następnie zobrazowaliśmy i opisaliśmy kilkoma zdaniami nasze wypowiedzi. 
21. Tak wyglądają gotowe Lekturniki, wypełnione zadaniami obowiązkowymi i dodatkowymi.
22. Niektóre Lekturniki zostały nagrodzone za sumienną i rzetelną pracę.
23. Wykorzystując papier makulaturowy wyczarowaliśmy piękne jesienne drzewa.
24. Podziwiając jesienne obrazy stworzyliśmy z kolorowych wycinanek nasz bajkowy las.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miły Gościu, miło nam będzie, jeśli zostawisz komentarz. Pamiętaj, aby się podpisać.